Nowe przepisy oświatowe, które zakładają wygaszanie bądź przekształcanie gimnazjów, wymuszają na dyrektorach podjęcie odpowiednich kroków formalnych w zakresie kwestii kadrowych.
Pakiet wzorcowych dokumentów do pobrania »
Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe przewiduje się:
W przypadku wygaszanego samodzielnego gimnazjum wykluczono możliwość rozwiązywania stosunków pracy nauczycieli w trybie z art. 20 Karty Nauczyciela. W tym przypadku należy stosować procedury przewidziane ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe. W wyżej wymienionych przepisach określono także postępowanie wobec pracowników niepedagogicznych.
Wzór przeniesienia nauczyciela w stan nieczynny »
Wzór rozwiązania stosunku pracy ze względu na brak zgody na przeniesienie w stan nieczynny »
Propozycja ograniczenia zatrudnienia »
Obowiązkiem dyrektora przekształcanego lub włączanego gimnazjum będzie poinformowanie wszystkich nauczycieli i pracowników o zmianie pracodawcy. Informacja ta powinna być złożona na piśmie w terminie do dnia 15 maja w roku, w którym dochodzi do przekształcenia (włączenia) gimnazjum do innej szkoły.
Informacja o zmianie pracodawcy - szkoła podstawowa »
Informacja o zmianie pracodawcy - szkoła branżowa »
Informacja o zmianie pracodawcy - liceum/technikum »
Nie oznacza to jednak, że wszyscy nauczyciele oraz pracownicy niepedagogiczni przekształcanego lub włączanego gimnazjum zachowają pracę. W tym przypadku obowiązkiem dyrektora będzie zastosowanie podobnej procedury, jak w przypadku wygaszania samodzielnego gimnazjum.