kontakt@iwspo.pl
(61) 671 21 00
Jak działa Instytut Wspomagania Oświaty?
ZAPAMIĘTAJ MNIE
PRZYPOMNIJ HASŁO
Dokumentacja
Porady prawne
Dostęp do serwisu
Kontakt
Rozpocznij pierwszą konsultację
bezpłatnie!
Strona główna
Innowacyjna edukacja
Innowacyjna edukacja
Innowcje pedagogiczne
30.10.2017
Witam. 1. W związku ze zmianą zasad wprowadzenia w szkole działalności innowacyjnej w roku szkolnym 2017/18 proszę o przedstawienie wzoru procedury szkolnej wprowadzającej innowację. 2. Czy rada pedagogiczna opiniuje przedstawione przez nauczyciela propozycje działań innowacyjnych, jeżeli tak to jaka jest forma opinii? 3. Jeżeli potrzebna jest uchwała, proszę o wzór. Dziękuję za pomoc.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
INNOWACYJNA EDUKACJA
Zobacz odpowiedź
Innowacje edukacyjne
16.09.2014
W roku szkolnym 2014/15 jestem odpowiedzialna za innowacje edukacyjne w mojej placówce w oddziałach przedszkolnych jak również w klasach I-III. Bardzo proszę o pomoc i wskazanie publikacji na powyższy temat jak również wskazówek praktycznych czyli dotyczących prowadzenia dokumentacji wprowadzanych innowacji. Czy wszystkie innowacje należy zgłaszać do kuratorium? Czy działania podejmowane już w innych szkołach a wprowadzane do naszej placówki możemy również traktować jako innowacje? Czy np. wprowadzenie Europejskiego Tygodnia Dysleksji (warsztaty, szkolenia dla rodziców, dzieci, nauczycieli) jest działaniem innowacyjnym?
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2011 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki
INNOWACYJNA EDUKACJA
Zobacz odpowiedź
Jak indywidualizowac pracę z uczniem w 30-osobowej klasie?
27.08.2014
Wiele się mówi o indywidualnym podejściu do uczniów – tak aby wyłapać ich mocne strony, które warto rozwijać, ale też dostrzegać słabości i nad nimi pracować, aby nie zaważyły na edukacyjnej przyszłości ucznia. Egzaminy trzeba przecież zdać nie tylko z ulubionych przedmiotów. Jestem nauczycielem geografii w gimnazjum i mam w jednej z klas 27 osób. 3 osoby wykazują wybitne zdolności i zainteresowanie przedmiotem, ale dla zdecydowanej większości priorytetem jest „przetrwać” zajęcia bez większego zaangażowania. W jaki sposób pracować z uczniami, którzy chcą, tak aby z jednej strony nie zawyżać poziomu, a z drugiej, żeby te 3 osoby się nie nudziły? Modyfikuję zadania domowe dla osób chętnych, które chcą więcej, ale jak to powinno działać w czasie lekcji? Poproszę o jakieś dobre rady, które pozwolą mi pracować jednocześnie z grupą zaangażowanych i z tymi, którzy nie wykazują zainteresowania. Bo nie chcę udawać, że grupa jest jednorodna – to albo zabije chęci u wspomnianej trójki, albo sprawi, że mniej zdolni w temacie sobie nie poradzą i zniechęcą jeszcze bardziej.
INNOWACYJNA EDUKACJA
(komentarzy: 1)
Zobacz odpowiedź
Dziecko z zespołem Aspergera w szkole
27.08.2014
Jestem dyrektorem małej szkoły podstawowej. W nowym roku do pierwszej klasy dołączy dziecko z zespołem Aspergera. Rodzice dziecka są dosyć nieufni i wiem, że zastanawiali się nad edukacją dziecka w domu. W jaki sposób współpracować z rodzicami dziecka, aby zapewnić im poczucie bezpieczeństwa i dać możliwość (przynajmniej na początku edukacji) względnej kontroli nad tym, co dzieje się z dzieckiem kiedy przebywa w placówce. Mam wykwalifikowaną kadrę, więc wiem, że zajęcia będą dostosowane do percepcji i możliwości ucznia, ale jako dyrektor chciałbym wspomóc rodziców. Czy może mi Pani coś doradzić, polecić jakieś sposoby komunikowania się z rodzicami, wskazać jak wyznaczyć granice, których rodzice nie powinni przekraczać, ale także obszary w których powinni wspomóc szkołę?
INNOWACYJNA EDUKACJA
Zobacz odpowiedź
DOKUMENTY I NARZĘDZIA
Wszystkie kategorie
Dokumenty organizacyjne
Regulaminy i uchwały
Nadzór pedagogiczny 2018/19
Sprawy kadrowe
Ewaluacja wewnętrzna
Awans zawodowy
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Ochrona danych osobowych
KONSULTACJA Z EKSPERTEM
Prawo oświatowe
Zarządzanie placówką
Sprawy kadrowe
Awans zawodowy
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Dotacje i finansowanie w placówkach publicznych
Dotacje i finansowanie w placówkach niepublicznych
Ochrona danych osobowych
Nadzór pedagogiczny 2018/19
Inne
Innowacyjna edukacja
Opisz możliwie dokładnie problem, poproś o dokument lub nakreśl wątpliwości...
Zadaj pytanie
Porady prawne
Wszystkie kategorie
Nadzór pedagogiczny 2018/19
Prawo oświatowe
Zarządzanie placówką
Sprawy kadrowe
Dotacje i finansowanie w placówkach publicznych
Dotacje i finansowanie w placówkach niepublicznych
Inne
Awans zawodowy
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Ochrona danych osobowych
Dobre praktyki
Katarzyna Hall
Innowacyjna edukacja
Studium przypadku »
Wyszukaj
Zaawansowane
Porad udzielają
Leszek Zaleśny
l.zalesny@iwspo.pl
O mnie
Alicja Stawowczyk
a.stawowczyk@iwspo.pl
O mnie
Anna Kiełb
a.kielb@iwspo.pl
O mnie
Wioletta Kędziora
w.kedziora@iwspo.pl
O mnie
Przemysław Zegarek
p.zegarek@iwspo.pl
O mnie
Izabela Grabowska
i.grabowska@iwspo.pl
O mnie
Ewa Czechowicz
e.czechowicz@iwspo.pl
O mnie
Gabriela Chmielecka
g.chmielecka@iwspo.pl
O mnie
Krystyna Madej
k.madej@iwspo.pl
O mnie
Edward Wiśniewski
e.wisniewski@iwspo.pl
O mnie
Zofia Zakrzewska
z.zakrzewska@iwspo.pl
O mnie
NEWSLETTER
Chcesz być na bieżąco? Zamów bezpłatny newsletter i śledź regularnie:
Najnowsze porady ekspertów i pytania zadane przez innych użytkowników
Dokumentację do pobrania i wykorzystania w Twojej placówce
Zmiany prawne: interpretację wraz z wnikliwym komentarzem
Instytut Wspomagania Oświaty
KONSULTACJE Z EKSPERTEM OŚWIATOWYM
Trwa przetwarzanie danych - proszę czekać.
Rozpocznij pierwszą konsultację
bezpłatnie!
Jeśli posiadasz już konto w serwisie -
zaloguj się.
Imię
*
Nazwisko
*
Email
*
Telefon
*
Na powyższy numer wyślemy
hasło dostępowe
do opinii eksperta
Temat pytania
*
Wiadomość do
*
Treść pytania
*
Opisz możliwie dokładnie problem, poproś o dokument lub nakreśl wątpliwości...
Kategoria
*
Prawo oświatowe
Zarządzanie placówką
Sprawy kadrowe
Awans zawodowy
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Dotacje i finansowanie w placówkach publicznych
Dotacje i finansowanie w placówkach niepublicznych
Ochrona danych osobowych
Nadzór pedagogiczny 2018/19
Inne
Innowacyjna edukacja
Pytanie jest pilne
NIE POKAZUJ INNYM UŻYTKOWNIKOM TEGO KONTA
DZIĘKUJEMY!
PYTANIE ZOSTAŁO PRZEKAZANE EKSPERTOM
Powiadomimy Państwa drogą e-mailową oraz SMS-em, gdy udzielona zostanie odpowiedź.
ADRES EMAIL:
HASŁO DOSTĘPOWE:
TYP UŻYTKOWNIKA:
konto darmowe (limit - 1 odpowiedź)
ZMIEŃ
Przejdź do serwisu
KOD AKTYWACYJNY
Trwa przetwarzanie danych - proszę czekać.
Na podany przez Państwa numer telefonu wysłaliśmy wiadomość sms zawierającą kod aktywacyjny.
Proszę o wpisanie otrzymanego kodu w poniższym formularzu.
Kod aktywacyjny
*
NIE OTRZYMAŁEŚ KODU?
MUSISZ SIĘ ZALOGOWAĆ
Jeśli chcesz pobrać gotową dokumentację do wykorzystania w Twojej placówce
oraz korzystać z dodatkowych funkcji serwisu – zaloguj się lub
uzyskaj dostęp
.
Nasi eksperci odpowiedzą na pytania wszystkich pracowników Twojej
placówki oraz stworzą spersonalizowane dokumenty według Twoich potrzeb.
LOGIN (ADRES E-MAIL)
*
HASŁO
*
ZAPAMIĘTAJ MNIE
PRZYPOMNIJ HASŁO
Uzyskaj dostęp