Kto wnioskuje o nauczyciela wspomagającego w kl 1-3 SP, rodzice dziecka z orzeczeniem, czy nauczyciel uczący w tej klasie?
Kto wnioskuje o nauczyciela wspomagającego w kl 1-3 SP, rodzice dziecka z orzeczeniem, czy nauczyciel uczący w tej klasie?
Rozporządzenie MEN z dnia 24 lipca 2015r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z dnia 7 sierpnia 2015 r. poz. 1113), które w § 10 mówi:
W okresie od dnia 1 września 2015 r. do dnia 31 grudnia 2015 r.: w przedszkolach ogólnodostępnych, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, za zgodą organu prowadzącego, można zatrudniać dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia odpowiednio uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym, specjalistów, asystentów, o których mowa w art. 7 ust. 1e ustawy, lub pomoc nauczyciela;
Za tym do 31 grudnia 2015 r. o nauczyciela wspomagającego występuje dyrektor szkoły do organu prowadzącego.
Natomiast zgodnie z § 7 w/w rozporządzenia, którego zapisy będą obowiązywać od 1 stycznia 2016 r.:
„W przedszkolach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi, przedszkolach integracyjnych, szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi i szkołach integracyjnych zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego”.
Za tym od 1 stycznia 2016 r. nauczyciela wspomagającego zatrudnia się obligatoryjnie.