Dodaj do schowka Usuń z schowka

Informacja wraz ze świadectwem pracy

W związku z nowym przepisem wprowadzającym zasadę, że w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy pracodawca, wraz ze świadectwem pracy, będzie wydawał pracownikowi informację m in. o okresie przechowywania jego akt, możliwości odbioru przez pracownika dokumentacji, oraz zniszczenia dokumentacji pracowniczej, mam prośbę o przesłanie gotowego wzoru takiej informacji dla pracownika

Edward Wiśniewski
Edward Wiśniewski
Specjalista w zakresie organizacji i zarządzania oświatą

Poznań, 5 lutego 2019 roku
INTERPRETACJA PRAWNA

Od 1 stycznia 2019 roku w Kodeksie pracy dodano:

„Art. 946. W przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy pracodawca wraz ze świadectwem pracy wydaje pracownikowi w postaci papierowej lub elektronicznej informację o:

1) okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej, o którym mowa w art. 94 pkt 9b lub w art. 945 § 2;

2) możliwości odbioru przez pracownika dokumentacji pracowniczej do końca miesiąca kalendarzowego następującego po upływie okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej, o którym mowa w art. 94 pkt 9b lub w art. 945 § 2;

3) zniszczeniu dokumentacji pracowniczej w przypadku jej nieodebrania w okresie, o którym mowa w pkt 2.”

Wyżej wymieniony przepis ma zastosowanie do pracowników zatrudnionych od 1 stycznia 2019 r.

W załącznikach do pobrania zamieszczona została przykładowa informacja dla pracownika.

z poważaniem
Edward Wiśniewski
Edward Wiśniewski
NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA SWOJE PYTANIE?
Zadaj pytanie
Zapytaj eksperta. Uzyskaj opinię
prawną lub dokumentację. Bezpłatnie.
KOMENTARZE
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - skomentuj.
KONSULTACJA Z EKSPERTEM

OCEŃ PORADĘ

TWOJA
OCENA
5
.00

Wyszukaj