Dodaj do schowka Usuń z schowka

Archiwum

Dzień dobry, prosimy o pomoc przy niszczeniu dokumentów w archiwum. Czy potrzebujemy do tego instrukcji archiwalnej? Czy musimy pisać do Dyrektora archiwum o pozwolenie na zniszczenie i czy jest odpowiedni wniosek? z góry dziękuję

Edward Wiśniewski
Edward Wiśniewski
Specjalista w zakresie organizacji i zarządzania oświatą

Poznań, 16 czerwca 2016 roku
INTERPRETACJA PRAWNA

Dyrektorzy szkół i innych jednostek systemu oświaty opracowują w porozumieniu z Naczelnym Dyrektorem Archiwów Państwowych (art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach):

  • instrukcję kancelaryjną,
  • jednolity rzeczowy wykaz akt,
  • instrukcję o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego/składnicy akt.

Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych upoważnił dyrektorów archiwów państwowych do występowania w jego imieniu w sprawach uzgadniania przepisów kancelaryjno-archiwalnych.

Zakres przedmiotowy instrukcji archiwalnej obejmuje między innymi:

  • brakowanie dokumentacji niearchiwalnej w archiwum zakładowym/ składnicy akt,
  • przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego.

Wszelkie informacje i formularze (np. wzór wniosku) są dostępne  na stronach internetowych archiwów państwowych. Szczególnie polecam: http://ank.gov.pl/nadzor-archiwalny/glowne-zadania-nadzoru-archiwalnego/przepisy-kancelaryjno-archiwalne.

Warto pamiętać, że dyrektor szkoły nie musi samodzielnie wykonywać tego typu obowiązków. Najlepiej jeśli czynności związane z archiwizacją, przechowywaniem, niszczeniem lub przekazywaniem akt do archiwum państwowego w szkole wykonuje wynajęty archiwista (firma specjalizująca się w archiwizacji dokumentów).

z poważaniem
Edward Wiśniewski
Edward Wiśniewski
NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA SWOJE PYTANIE?
Zadaj pytanie
Zapytaj eksperta. Uzyskaj opinię
prawną lub dokumentację. Bezpłatnie.
KOMENTARZE
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - skomentuj.
KONSULTACJA Z EKSPERTEM

OCEŃ PORADĘ

TWOJA
OCENA
5
.00

Wyszukaj