Dodaj do schowka Usuń z schowka

Przejęcie majątku Gimnazjum

Proszę o podanie procedur przejęcia dokumentacji i majątku likwidowanego Gimnazjum, które zostało włączone do Szkoły Podstawowej z dniem 1 września 2017 r. Proszę o przykład protokołów zdawczo - odbiorczych i wykaz dokumentacji.

Edward Wiśniewski
Edward Wiśniewski
Specjalista w zakresie organizacji i zarządzania oświatą

Poznań, 7 lipca 2017 roku
INTERPRETACJA PRAWNA

Przepisy nie regulują przekazania do szkoły podstawowej włączanego gimnazjum.  W zasadzie procedurę postępowania powinien ustalić organ prowadzący (w zależności od sytuacji konkretnych szkół). Przekazanie każdego składnika majątku szkoły powinna poprzedzić jego inwentaryzacja, sporządzona – jeżeli to możliwe – na dzień przekazania lub na dzień możliwie jak najbliższy dniu przekazania.

Dyrektor gimnazjum:

  • na podstawie wydanego zarządzenia przeprowadza inwentaryzację składników majątkowych, a po zakończeniu inwentaryzacji dokonuje rozliczenia inwentaryzacji (spisu z natury);
  • przygotowuje do przekazania:
    • dokumenty i wykaz dokumentacji księgowej,
    • akta osobowe i dokumenty kadrowe,
    • dokumentację organizacji pracy gimnazjum,
    • dokumentację techniczną gimnazjum;
  • przygotowuje protokół zdawczo-odbiorczy (można wykorzystać przykład zamieszczony poniżej);

Podpisanie protokołu przez dyrektora szkoły podstawowej i dyrektora gimnazjum oraz głównych księgowych obu szkół powinno się odbyć w obecności upoważnionego przedstawiciela organu prowadzącego.

z poważaniem
Edward Wiśniewski
Edward Wiśniewski
NIE ZNALAZŁEŚ ODPOWIEDZI NA SWOJE PYTANIE?
Zadaj pytanie
Zapytaj eksperta. Uzyskaj opinię
prawną lub dokumentację. Bezpłatnie.
MATERIAŁY DO POBRANIA I PODSTAWA PRAWNA
KOMENTARZE
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - skomentuj.
KONSULTACJA Z EKSPERTEM

OCEŃ PORADĘ

TWOJA
OCENA
5
.00

Wyszukaj